Ράλι Ακρόπολις: Το ράλι των θεών (Πληροφορίες καί πρόγραμμα)


Ο «εθνικός» μας αγώνας εδραιώνεται ως ένας από τους σημαντικότερους γύρους του WRC !!!

Η απουσία του 2010 το έκανε να μας λείψει ακόμα πιο πολύ και η περσική διοργάνωση απόδειξε ότι δεν γίνεται να λείπει από το καλεντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι. Μιλάμε φυσικά για το Ράλι Ακρόπολις, τον 6ο γύρο του φετινού WRC που από τις 24 έως τις 27 Μαΐου θα φέρει την Ελλάδα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού – και κυρίως των ράλι. Μετά την τελετή εκκίνηση στο Ζάππειο την Πέμπτη 24/5, οι απαιτητικές και συχνά αφιλόξενες ελληνικές διαδρομές είναι και πάλι έτοιμες να υποδεχτούν τους «θεούς» του WRC αλλά και τους υπόλοιπους θαρραλέους συμμετέχοντες που θα επιδιώξουν τη διάκριση.

Κάποτε ήταν μια μεγάλη εκδρομή, ένα ταξίδι ολόκληρο που χρειαζόταν εβδομάδες προγραμματισμού, παρακαλετά για άδεια από τη δουλειά, ψιλοκαυγάδες με τις γυναίκες, τώρα όμως είναι μια μεγάλη βόλτα με επιστροφή στο σπίτι μας για τους Αθηναίους και με επίσκεψη στη μεγαλούπολη -ή κοντά σε αυτήν- για όσους από την περιφέρεια παίρνουν την απόφαση να τιμήσουν τον εθνικό μας αγώνα.

Οι συνθήκες έχουν αλλάξει και δεν μπορεί κανείς να μην το παρατηρήσει αυτό, όπως έχουν αλλάξει και οι εικόνες και οι πρωταγωνιστές και οι τόποι. Ωστόσο, όσο έλειψε σε εμάς το Ράλι Ακρόπολις έχει λείψει και από τις ομάδες και τα πληρώματα. Δεν υπάρχει οδηγός που να έχει τρέξει σε αυτόν τον αγώνα και να μην έχει νιώσει την ξεχωριστή του αύρα. Δεν υπάρχει οδηγός που έχει τερματίσει και δεν αισθάνθηκε υπερήφανος που πέτυχε έναν τέτοιο άθλο. Δεν υπάρχει νικητής του Ακρόπολις που δεν περιλαμβάνει αυτήν τη νίκη στις μεγαλύτερες -αν όχι τη μεγαλύτερη- της καριέρας του.

Το κέντρο του αγώνα ύστερα από τρεις χρονιές στην Αθήνα, όπου πέρασε από πολλές περιοχές αλλά δεν στέριωσε σε καμία, φέτος βρίσκεται στο Λουτράκι, όπως και πέρυσι. Έτσι, μετά το ΟΑΚΑ, τον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο και το Τατόι, οι άνθρωποι του WRC, οι ομάδες και οι δημοσιογράφοι για τρεις ημέρες θα συνυπάρξουν στο Club Hotel Casino στο Λουτράκι, όπου θα βρίσκεται το αρχηγείο του αγώνα, με το Service Park να φιλοξενείται λίγο πιο μακριά, στη σχολή μηχανικού.

Λίγες εβδομάδες μετά το Ράλι Αργεντινής, οι ομάδες θα βρεθούν σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο. Οι σκληρές διαδρομές και η εξαντλητική ζέστη κάνουν το Ράλι Ακρόπολις μια σοβαρή δοκιμασία τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τους οδηγούς. Τα αυτοκίνητα πρέπει να αντέξουν στο «κοπάνημα» πάνω στους βράχους που θα έρθουν στην επιφάνεια όταν φύγει το χαλαρό χώμα που τους καλύπτει. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να προστατευτούν από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες καθώς η χαμηλή μ.ω.τ στους γεμάτους φουρκέτες δρόμους δεν βοηθάει στην ψύξη του κινητήρα.

Μεγαλύτερο και καλύτερο

Ακολουθώντας τη φετινή τάση για μεγαλύτερους αγώνες, το φετινό Ράλι Ακρόπολις έχει μεγαλώσει σε μήκος, φτάνοντας στα 409,47 αγωνιστικά χιλιόμετρα και στα 1661,39 συνολικά. Το αγωνιστικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει την Πέμπτη το απόγευμα με την 1η ΕΔ στην Κινέτα, αμέσως μετά την τελετή εκκίνησης. Την Παρασκευή το σκηνικό του αγώνα θα μεταφερθεί στη Στερεά Ελλάδα με Ειδικές Διαδρομές με ονόματα και σε τοποθεσίες που φέρουν μεγάλο μέρος από την κληρονομιά του αγώνα: Αγία Μαρίνα, Θήβα, Ελικώνας, Βωξίτες και Δροσοχώρι. Η ημέρα προβάλλει άλλη μία μεγάλη πρόκληση για τα πληρώματα και τις ομάδες καθώς δεν περιλαμβάνει επιστροφή στο Service Park στο Λουτράκι αλλά μόνο δύο 15λεπτα Remote Service στην Ιτέα, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται αυξημένη προσοχή στην οδήγηση αφού δεν θα υπάρχει πολύς χρόνος για επισκευές στα αυτοκίνητα.

Το Σάββατο ο αγώνας «κατηφορίζει» στην Πελοπόννησο, όπως συνηθίζει τα τελευταία χρόνια. Οι «γνωστές» Ειδικές Διαδρομές Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό και Κεφαλάρι περιμένουν τους θεατές, με τους διοργανωτές να έχουν προσθέσει μια νέα, τη μήκους 21,36 χιλιομέτρων Ζήρεια, την οποία χαρακτηρίζουν «πολύ ενδιαφέρουσα». Για την 3η ημέρα του, που είναι και η μικρότερη, ο αγώνας επιστρέφει σε περιοχές κοντά στο Λουτράκι, όπου θα γίνει και ο τερματισμός. Τα πληρώματα θα περάσουν δύο φορές από τις ΕΔ Άγιοι Θεόδωροι και Νέα Πίσια για να ολοκληρώσουν τον αγώνα με την Power Stage των 3,97 χιλιομέτρων. Πληροφορίες για τις ΕΔ και τις προσβάσεις των θεατών μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του αγώνα, κάνοντας κλικ εδώ.

Οριακός ανταγωνισμός

Το Ράλι Ακρόπολις του 2011 χαρακτηρίστηκε από τα -ακραία κατά πολλούς- παιχνίδια τακτικής σχετικά με τη σειρά εισόδου στις ΕΔ, που καθόρισαν εν πολλοίς το αποτέλεσμα του αγώνα. Φέτος δεν θα έχουμε επανάληψη αυτής της τακτικής καθώς θα εφαρμοστεί ο καινούριος κανονισμός για το shakedown, που πλέον ονομάζεται Qualifying Stage. Το όνομα περιγράφει ακριβώς τι θα γίνει καθώς η διαδρομή θα είναι χρονομετρημένη και οι οδηγοί με χαρακτηρισμό Priority 1 και 2 θα έχουν δικαίωμα να διαλέξουν τη σειρά εκκίνησής τους. Ο οδηγός με τον ταχύτερο χρόνο στο shakedown θα επιλέξει πρώτος τη σειρά του, εκείνος με το δεύτερο χρόνο θα επιλέξει δεύτερο κ.ο.κ. μέχρι να συμπληρωθεί ο αριθμός. Ύστερα, τις δύο επόμενες επόμενες ημέρες οι οδηγοί θα ξεκινούν με αντίστροφη σειρά από αυτήν που τερμάτισαν την προηγούμενη ημέρα.

Έτσι, το Ράλι Ακρόπολις του 2012 θα κριθεί καθαρά από την ταχύτητα και την αντοχή των πληρωμάτων με τις μάχες να αναμένονται επικές. Η Citroen θα κατέβει στον αγώνα με τη σιγουριά της πρωτοπορίας στο πρωτάθλημα και την εγγύηση της παρουσίας του Sebastien Loeb στο μπάκετ του DS3 WRC. Το άλλο αυτοκίνητο θα οδηγεί ο Mikko Hirvonen, ένας οδηγός που έχει αποδείξει φέτος ότι μόνο «φτωχός συγγενής» δεν είναι και αν δεν λάβει εντολές, όπως στην Αργεντινή, μπορεί να διεκδικήσει πολλά από τα σκληρά ελληνικά χώματα. Αμφότεροι άλλωστε έχουν κερδίσει στο Ακρόπολις, ο Loeb το 2005 και το 2008 και ο Hirvonen το 2009.

Στην εργοστασιακή ομάδα της Ford βλέπουν τον Jari-Matti Latvala να επιστρέφει στο τιμόνι του Fiesta RS WRC, ύστερα από την απουσία του λόγω τραυματισμού στον προηγούμενο αγώνα. Ο Φινλανδός είναι πιο διψασμένος από ποτέ και στο Ακρόπολις θα έχει μια μεγάλη ευκαιρία να δώσει απαντήσεις για τη φτωχή φετινή του παρουσία, αν φυσικά καταφέρει να βγει αλώβητος από τις σκληρές ΕΔ – κάτι για το οποίο δυστυχώς δεν πείθει. Η πιο σταθερή παρουσία του Petter Solberg είναι πιο ελπιδοφόρα για τη Ford με τον έμπειρο Νορβηγό να έχει γευτεί ήδη μια φορά τη γεύση της νίκης το 2004.

Από τις εργοστασιακές ομάδες, το παρών θα δώσει φυσικά και η Mini. Οι Armindo Araujo και Paulo Nobre θα οδηγήσουν τα Mini John Cooper Works της WRC Team Mini Portugal, με αισθητή όμως την απουσία των αυτοκινήτων της Prodrive και του Dani Sordo. Υπάρχει φυσικά και η «στρατιά» των «συνοδευτικών» Ford και Citroen. Αναλυτικά η λίστα συμμετοχών εδώ.

Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το πλήρες πρόγραμμα του Ράλι Ακρόπολις

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΑ
ΕΔ ΟΝΟΜΑ
ΜΗΚΟΣ
(km)
ΩΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
ΠΕΜΠΤΗ 24 ΜΑΪΟΥ
SS1 Kineta 25,24 18:28
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25 ΜΑΪΟΥ
SS2 Aghia Marina 13,80 06:53
SS3 Thiva 1 23,60 08:31
SS4 Elikonas 1 19,89 10:20
SS5 Bauxites 1 23,17 12:25
SS6 Drossohori 22,00 13:19
SS7 Bauxites 2 23,17 15:22
SS8 Elikonas 2 19,89 17:05
SS9 Thiva 2 23,60 18:50
ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΜΑΪΟΥ
SS10 Klenia Mycenae 1 17,41 08:38
SS11 Ghymno 1 17,61 09:45
SS12 Kefalari 1 18,40 10:40
SS13 Ziria 1 21,36 12:06
SS14 Klenia Mycenae 2 17,41 15:17
SS15 Ghymno 2 17,61 16:24
SS16 Kefalari 2 18,40 17:19
SS17 Ziria 2 21,36 18:45
ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΜΑΪΟΥ
SS18 Aghii Theodori 1 19,42 09:14
SS19 New Pissia 1 11,37 09:45
SS20 Aghii Theodori 2 19,42 11:57
SS21 New Pissia 2 11,37 12:28
SS22 Power Stage – (New Loutraki) 3,97 14:11

Οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μείνετε συντονισμένοι στο MS FREE !!!

This entry was posted in ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ. Bookmark the permalink.

1 Response to Ράλι Ακρόπολις: Το ράλι των θεών (Πληροφορίες καί πρόγραμμα)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s